PYD'den Barzani'nin medyasına yasak geldi

PYD'den Barzani'nin medyasına yasak geldi
05 Ağustos 2015, 09:40

PYD, Kürtçe yayın yapan Rudaw TV'nin, örgütün kontrol ettiği bölgelerde çalışmasını yasakladı

Merkezi Irak Kürt Bölgesel Yönetimi'ndeki Erbil kentinde bulunan ve Barzani'ye yakınlığı ile bilinen Rudaw Medya Grubu'ndan yapılan yazılı açıklamada, PYD'nin Rudaw'ın çalışmasını yasakladığı açıklandı.

"DEMOKRASİYE AYKIRI"
Rudaw yönetimi, yasağı şiddetle kınarken açıklamada, "PYD'nin kararı demokrasiye aykırıdır" ifadesi kullanıldı.

"MUHABİRLERİMİZİN GÜVENLİĞİ"
Açıklamada Rudaw'ın "profesyonel habercilik" yaptığına vurgu yapılarak şunlar kaydedildi:

"Rojava'daki gelişmeleri, PYD ve PKK medyasından daha profesyonel şekilde verdik. Bu da Rudaw'ın Rojava halkı içinde en sevilen medya kurumu olmasını sağlamıştır. Kanton yönetimi daha önce de Rudaw muhabirlerini sınır dışı etmişti. Gazeteci ve insan haklarını savunan kuruluşlara çağrıda bulunuyoruz: Muhabirlerimizin işlerini serbestçe yapması, Kuzey Kore gibi bir yönetimde olmadıkları ve yaşam güvenliğinden emin oldukları bir ortamın sağlanması için baskı yapılmalıdır. Muhabirlerimizin yaşam güvenliği PYD'nin kanton yöneticilerinin sorumluluğundadır."