Arabanıza biner binmez klimayı açmadan önce iyi düşünün. Arabaya binince klimadan önce camları açmak sağlığımız için önemli. Yapılan bir araştırmaya göre araba koltuğunun yaydığı koku, benzen yayan hava temizleyicileri, oto kokuları hatta arabada bıraktığınız plastik ürünlerin kokuları kansere sebep olan zehirler. Kapalı mekanlarda kabul edilebilir Benzen seviyesi her 0.01 metrekarede 50 mg dır. Pencereleri kapalı park etmiş bir arabanın içi 400-800mg Benzen içermektedir. Fakat 60 F ( 15,5 C derece) derece üzerinde bir sıcaklıkla güneşin altında park ettiyse Benzen seviyesi 2000 – 4000 mg üzerine çıkar. Bu da kabul edilebilir seviyenin 40 katıdır. Ve araba içine giren insanlar bu aşırı miktardaki zehiri çaresiz bir şekilde içine çekerler. Arabanızda eliniz klimaya gitmeden önce tüm camlarınızı açıp içerinin havasının değişmesini sağlayın. Camlarınızı kapatmadan önce, klimanızı çalıştırın. Benzen böbrek ve karaciğerinizi etkileyen bir zehirdir ve bu zehirli maddenin vücudunuz tarafından dışarı atılması çok zordur. Görüntüsü itibariyle bir ütü masasını andırsa da bakın aslında ne işe yarıyor. Otobüslerdeki bu bölüm sizin yaslanarak rahat yolculuk etmeniz için tasarlanmamıştır. Amacı tekerlekli sandalyedeki engelli vatandaşların sorunsuz seyahat edebilmelerini sağlamaktır. Yanlarında bulunan emniyet kemeri ile birlikte, sandalyenin arka kısmının sabitlenmesi için kullanılır. Düğmeler kadın gömleklerinde sol tarafta, erkek gömleklerinde ise sağ tarafta yer alıyor. Peki ama neden? Aslına bakarsanız, kadın ve erkek gömleklerindeki bu tuhaf farkın sebebi 13. yüzyıla dayanıyor. O zamanlar yalnızca maddi durumu iyi olan kadınlar gömlek düğmelerini karşılayabiliyordu. Bu zengin kadınların da giyinmelerine yardımcı olan çalışanları vardı. Kadınlar hizmetçi yardımıyla, erkekler ise yalnız başına giyinirdi. Kadın gömleklerindeki düğmelerin sol tarafta bulunmasının sebebi de aslında hizmetçilerin onları daha rahat ililkleyebilmesiydi. Çoğunluğun sağlak olduğunu düşünerek, düğmeler sol tarafa dikilirdi. Erkekler ise kendi kendilerine giyindikleri için gömleklerindeki düğmeler sağ tarafta yer alırdı. Plastik kapta bulunan ürünleri almadan önce ilk işiniz altında bulunan numarayı kontrol etmek olmalı. Üçgen işareti içindeki rakamlar size sağlığınız hakkında mesaj veriyor. 1'in anlamı, PET veya PETE polietilen demektir. Genelde su, iki litrelik alkolsüz içecekler ve yağların konduğu pet şişelerde kullanılır. Cam gibi şeffaftır, zararsızdır. 2 ise HDPE yüksek yoğunluklu polietileni işaret etmektedir. Deterjan ambalajları ve pet sütlerde bulunur bu da zarar içermez. 3 rakamı PVC polivinil klorid içermektedir. Streç folyo, dış mekanda kullanılan eşyalar, plastik pipo, zemin malzemesi, duş perdeleri, şeffaf ve kabartmalı plastik ambalajlarda kullanılır, zararlıdır. 4 rakamı LDPE az yoğunluklu polietilendir. Kuru temizleme ve çöp torbaları, yemek saklama kaplarında bulunur, zararsızdır. '5' rakamı şişe kapakları, içecek kamışları, biberon, yoğurt kaplarında kullanılır ve zararsızdır. 6'nın anlamı PS polistirendir. Yemiş paketleri, plastik bardak-tabak, markette etin satıldığı köpük tabak, hazır paket fast food ürünlerindendir, zararlıdır. 7 ise diğer ürünleri işaret etmektedir. Bunlar birden altıya kadar kullanılan plastiklerin dışında kalanlardır. Yemek saklama kapları ve bazı pet şişelerde bulunur, kullanılması oldukça zararlıdır. O küçük hediyeye mani olan kıskaç makineleri aslında tamamen kandırmacaymış. İşte makinenin içerisindeki düzeneğin sırrı... Yapılan araştırmalarda, bu makinenin kar etmeden oyuncak vermediği kanıtlanmış. Tarihçi Phil Writer, bu tarz aletlerin kullanım kılavuzlarını incelemiş ve oldukça şaşırtıcı bir şey keşfetmiş. Şöyle ki; bu tarz makineler sadece kar ettikten sonra bizlere o 'kazandığımızı' zannettiğimiz oyuncakları veriyor. Düzeneğe göre, makinenin bir güç sistemi var ve oyuncağı almak için bu güç sisteminin tam kapasitede çalışması lazım. İşin çakallığı, bu sistem genelde tam çalışmıyor. Bizden istedikleri parayı aldıktan sonra, her 21 denemeden sadece bir tanesinde güç tam kapasite çalışıyor ve o 'talihli' kazanıyor. Fakat hemen umutlanmayın. Zira bu oyunu art arda 21 kere oynasanız bile ne zaman kazanacağınız garanti değil. Çünkü bu güç rastgele veriliyor. Yazılım öyle bir programlanmış ki, bizi kazanabileceğimize inandırıp sonra kaybettirerek bir kez daha denememizi sağlıyor. Yeni kıyafetlerde bulunan kumaş parçası. Aldığınız ürünün sıcaklık ve deterjana nasıl tepki vereceğini denemek için düşünülmüştür. Böylece yeni aldığınız kıyafetlerinizi olası kazalardan korumayı öngörmüş olursunuz. Yeni kıyafetlerde bulunan kumaş parçası. Aldığınız ürünün sıcaklık ve deterjana nasıl tepki vereceğini denemek için düşünülmüştür. Böylece yeni aldığınız kıyafetlerinizi olası kazalardan korumayı öngörmüş olursunuz. Gömlek yakası ve kollardaki yatay ilik. Sadece yaka ve kollarda yatay olarak tasarlanmış olan bu durum düğme deliğinin kaymasını azaltmak ve daha kolay ilikleme sağmak amacıyla düşünülmüştür. Kancaya gömleği asmak için sunulmuş bir tercih... Lavabolardaki bu küçük delik bakın ne işe yarıyor. Lavabolardaki bu küçük delik bakın ne işe yarıyor. Dizüstü laptop kablosunun üzerindeki aparat. Bu 'ferrit' denilen basit ama çok önemli bir cihazdır. Elektrik kablosundan müdahale olasılığını ortadan kaldırır. Eğer insan vücudu geçirdiği trafik kazalarından sonra kendi kendini koruyabilmek için evrimleşseydi ne olurdu? Avustralya Ulaşım Kazaları Komisyonu güvenliği kampanyası için ilginç bir projeye imza attı. 'İnsan vücudu geçirdiği trafik kazalarından sonra kendi kendini koruyabilmek için evrimleşseydi ne olurdu?' sorusundan yola çıkan sanatçı Patricia Piccinini ilginç bir çalışmaya imza attı. Piccini, 'Graham' adını verdiği projesi için kaza travmalarında uzmanlaşmış cerrahlarla çalıştı. İnsan bedeni yalnızca kendi hızında gerçekleşen kazalara direnç gösterebiliyor. Piccini, 'Graham' adını verdiği projesi için kaza travmalarında uzmanlaşmış cerrahlarla çalıştı. İnsan bedeni yalnızca kendi hızında gerçekleşen kazalara direnç gösterebiliyor. Piccini'nin çalışmalarına göre çarpma sırasında beynin zarar görmemesi için kask gibi evrimleşmiş bir kafası, epey kalın bir boynu, iç organları koruyabilmek için dışarı çıkmış ve airbag görevi görebilen göğüs kafesi gibi fiziksel özelliklere sahip olunması gerekiyor. Avustralya Trafik Kazaları Komisyonu; Graham'ı 'yollarda hayatta kalma şansı olan tek insan' olarak tanımlıyor.