ÖĞRETMEN KARİYER BASAMAĞINI SINAVLARLA BİRER BİRER ÇIKACAK
* ÖĞRETMENE KARİYER BASAMAĞI: Taslağa göre, öğretmenlik; "öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen" olarak kariyer basamaklarına ayrılacak. Öğretmen olabilmek için önce aday ya da stajyer öğretmenlik dönemini başarıyla tamamlama şartı aranacak. Aday öğretmenler ayrıca yazılı sınavdan geçerek öğretmen olabilecek.
* KARİYER İÇİN ÖSYM SINAVI: Kariyer basamaklarını geçmek için ÖSYM tarafından yılda bir kez yapılacak sınavlara girilecek. Sınav puanının yüzde 50'si ile kıdem, eğitim, bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler, iş başarısı puanları ve sınav sonuçlarının ortalama yüzde 50'si esas alınacak. Kariyer basamaklarında yükselecekler değerlendirme puanlarına göre başarı sıralamasına alınacak. Değerlendirmeye alınmak için sınav tam puanının en az yüzde 60'ını almış olmak şartı aranacak. Tezli Yüksek lisan mezunları uzman öğretmenlik, doktora mezunları ise başöğretmenlik için sınav şartı aranmayacak. Bu öğretmenler diğer ölçütlere göre değerlendirilecek.
* ŞUBATTA ÖZÜR GRUBU ATAMASI: Taslağa göre, yılda bir kez sadece yaz tatillerinde yapılan özür grubu ataması yarıyıl ve yaz tatillerinde olmak üzere değiştirilecek. Değişiklikle öğretmenler rotasyona tabi tutulacak. Okul müdürleri yazılı sınavla seçilecek ve 4 yıllığına görevlendirilecek.
* SORU HAZIRLAYANA ÜCRET: Bakanlıkça yapılan sınavlarda soruları hazırlayanlar, inceleyenler, sınav başvuru merkezi ve koordinatörlerinde görev alanlara, sınavlarda görev alanlara ayrıca ücret ödenecek. Ayrıca bakanlığa incelenmesi amacıyla sunulan taslak ders kitapları, diğer ders araç ve gereçleri karşılığı tahsil edilerek döner sermaye hesabına yatırılacak. Bedel tutarını bakanlık tespit edecek. Sınav ücretlerinin belirlenmesinde ÖSYM'ye verilen yetki kaldırılarak MEB'e tahsis edilecek.
'TEMEL OLAN KâĞIT-KALEM'
Mili Eğitim Bakanı Nabi Avcı, 1. Çocuk ve Medya Kongresi'ne katılarak toplantı moderatörlüğü yaptı. Eğitimde temel gereçlerin kalem ve kağıt olduğunu ifade eden Bakan Avcı, "Okullarda tablet dağıtım törenlerine katılıyorum zaman zaman. Tabletleri gençlerimize verirken, öncelikle bunun sadece bir araç olduğunu ve bazı şeyleri biraz daha hızlı ve kolay yapmamızı sağlayacak bir araç olduğunu söylüyorum. Temel olan kâğıt ve kalemdir" ifadelerini kullandı. Üretkenliğin dışa vurumunun kalemler olduğunu vurgulayan Avcı, "Tablet bilgisayarlarımız olsun, derslerimizi işlerken bazı konuları izlerken, paylaşırken, veri alırken kullanalım. Ama bizim gerçek üretkenliğimizi ilk dışa vuracak olan ilk başvuracağımız alet bu alçak gönüllü kalemlerimizdir" şeklinde konuştu.