Gürsel Tekin Sözcü okusaydı 27 milyon TL kar edecekti

Gürsel Tekin Sözcü okusaydı 27 milyon TL kar edecekti
20 Ekim 2015, 10:31

Sözcü gazetesi ve Gürsel Tekin TMSF'nin arazileri 'yandaşlara peşkeş çektiğini' iddia etmişti. Bu haber ve açıklamalardan sonra ne Gürsel Tekin'in ne de haberi yazan muhabirin Sözcü gazetesini okumadığı ortaya çıktı. Eğer okumuş olsalardı, söz konusu arazilerin Sözcü gazetesinde de yayınlanmış olduğunu görürlerdi. Basın İlan Kurumu'nun kayıtlarına göre, 14.05.2009 ve 11.05.2009 tarihlerinde, VATAN ve SÖZCÜ gazetelerinde bu arsaların satış ilanı yayınlanmış. Gürsel Tekin, eğer Sözcü gazetesini okumuş olsaydı, bu arsaların satış ilanını görebilirdi. Böylece bugün 64 milyon liraya bana satın dediği arsaları, hiç kimsenin girmediği ihalede 37 milyon TL'ye alabilirdi. 27 milyon TL'si de cebinde kalırdı.

Sözcü gazetesine konuşan CHP genel sekreteri Gürsel Tekin'e göre: TMSF Erol Aksoy'un Boğazköy'deki arazilerinin önce fiyatını düşürmüş. Sonra da yandaş bir işadamına peşkeş çekmiş.
Gürsel Tekin'in bu iddialarından sonra, TMSF Sözcü gazetesine bir açıklama yollamış. Fakat sansüre karşı olduğunu iddia eden Sözcü gazetesi, TMSF'nin açıklamasını sansürlemiş. Sözcü gazetesi okuyucuları, habere konu olan arazilerin daha önce 5 kere ihaleye çıktığını hala bilmiyorlar. Arazilerin gizlice satıldığını zannediyorlar.

İSKİ DE DAVA AÇMIŞ

Daha önce 5 kere ihale yapılmasına rağmen, bu arazilere hiç müşteri çıkmamış. İhaleler yapılırken, İSKİ de arsaların imar planının iptal edilmesi için dava açmış. Sebep: Söz konusu arsalar, Alibey Barajının koruma sahasında olduğu için. İSKİ davayı kazanıp imar planlarını iptal ettirmiş.
Arsaların imar planı iptal edilince, TMSF bağımsız bir kuruluşa yeni bir değerlendirme raporu hazırlatmış. İmar planı iptal olan arsaların değeri, 37 milyon TL'den 10 milyon TL'ye düşmüş.

SÖZCÜ'NÜN GÖRMEK İSTEMEDİĞİ AYRINTI

Fiyatı düşürüp yandaş işadamına peşkeş çektiği iddia edilen TMSF, ilginç bir karar almış. Değerleme raporu 10 milyon TL demesine rağmen, bu fiyata TMSF %50 zam yaparak satışa çıkarmış. Yandaşa peşkeş çekmek için fiyat düşürdüğü iddia edilen TMSF'nin ekspertiz raporundaki rakamı %50 arttırmış olması, haberi hazırlayan muhabire de ilginç gelmemiş. Bu noktanın üzerinde durmuyor.

15 milyon TL bedelle satışa çıkan arsalara, ihalede üç firma talip olmuş. Rekabet sonucunda 16.250 TL'ye satılmış.

Ne ilginçtir ki, gazetecilik dersi vermeyi çok seven Sözcü gazetesi, hikayenin tamamını anlatmıyor. Ortada bir skandal olduğunu, TMSF'nin İSKİ'yi "suçladı"ğını iddia ediyor. Bu suçlamanın kaynağı tabii ki açıklanmıyor.

SÖZCÜ SANSÜRLEDİ

Sözcü gazetesi, TMSF'nin açıklamasını sansürleyerek yayınlarken, yine Gürsel Tekin'in yeni iddialarına yer veriyor. İddialar yine belgesiz. Gürsel Tekin haberde bahsi geçen arazilere talip olduğunu söylüyor: "Ben 64 milyon liraya alırım" diyor.

GÜRSEL TEKİN SÖZCÜ'YÜ OKUSAYDI...

Geldik haberin en ilginç noktasına. Anlaşılan o ki, ne Gürsel Tekin ne de haberi yazan muhabir Sözcü gazetesini okuyor. Eğer okumuş olsalardı, söz konusu arazilerin Sözcü gazetesinde de yayınlanmış olduğunu görürlerdi. Basın İlan Kurumu'nun kayıtlarına göre, 14.05.2009 ve 11.05.2009 tarihlerinde, VATAN ve SÖZCÜ gazetelerinde bu arsaların satış ilanı yayınlanmış. Gürsel Tekin, eğer Sözcü gazetesini okumuş olsaydı, bu arsaların satış ilanını görebilirdi. Böylece bugün 64 milyon liraya bana satın dediği arsaları, hiç kimsenin girmediği ihalede 37 milyon TL'ye alabilirdi. 27 milyon TL'si de cebinde kalırdı.

Kaynak: Sabah.com.tr