Ve FETÖ medyasında deprem!

Ve FETÖ medyasında deprem!
13 Kasım 2015, 15:16

Fethullahçı Terör Örgütü (FETÖ)'ne bağlı medyada büyük bir panik havası hakim. Olası bir operasyona karşı önlem almaya çalışan FETÖ medyası, Feza Gazetecilik A.Ş.'ye bağlı Cihan Haber Ajansı, Irmak Tv ve Meydan Gazetesi'ni şirket bünyesinden çıkararak yeni şirketlere devrediyor. Zaman Gazetesi'nde bütün çalışanlar dolabını boşaltırken, FETÖ'ye bağlı Samanyolu Tv'de de işler çok karışık. Samanyolu Yayın Grubu'ndan 500 kişinin işine son verileceği gelen duyumlar arasında. İşten çıkarmaların büyük bir hızla devam etiği kanallarda sırada muhabir kadrosu var!

Fethullahçı Terör Örgütü (FETÖ)'nün medyasında tam bir bozgun havası esiyor. 1 Kasım seçimlerinde istediği sonucu sandıkta göremeyen FETÖ medyası tasfiyelere gitmeye ve küçülmeye başladı. Olası bir operasyonda Feza Gazetecilik A.Ş.'ye el konulmasının önüne geçmek için karanlık planları devreye sokan FETÖ medyası, ilk olarak kendisine bağlı yayın organlarını dağıtmaya başladı.

MEYDAN HEM AYRILDI HEM TAŞINDI

Zaman Gazetesi'ni de çıkaran Feza Gazetecilik A.Ş.'ye bağlı Meydan Gazetesi olası bir operasyonda zarar görmemesi için şirketten bağını tamamen kopardı. Artık Feza Gazetecilik A.Ş. şemsiyesinden kopan Meydan, Beylikdüzü'nde kiralanan bir ofise bütün personeliyle birlikte apar topar taşındı. Meydan Gazetesi şu an Meydan Yayın ve Gazetecilik A.Ş. adı altında yayınlanıyor.

SIRADA CİHAN VE IRMAK TV VAR

Halen Zaman ile birlikte Yenibosna'daki merkez binada faaliyet gösteren Cihan Haber Ajansı ve Irmak Tv için de benzer önlemleri devreye alan FETÖ medyası yangından mal kaçırmanın peşine düştü. Daha önce kendisine bağlı dersaneleri 70-80 liralık komik ücretlerle örgüt mensuplarına devretme kurnazlığına giden FETÖ, bu kez de Cihan Haber Ajansı ve Irmak Tv için benzer bir yöntemi devreye sokmanın planını yapıyor. Cihan ve Irmak Tv'ye başka şirketlere devrederek Feza Gazetecilik A.Ş. bünyesinden çıkarma hazırlığında bulunan FETÖ, böylece olası bir operasyonda bu şirketlerini kurtarmış olacak. Bu kapsamda Irmak Tv'deki reji odası tamamen sökülüp taşınmaya hazır halde bekletilirken Cihan Haber Ajansı'nda da taşınma için gerekli talimatların verildiği kaydedildi.

CİHAN TV NETWORK KAPATILIYOR

Cihan Haber Ajansı'na bağlı olarak çalışan ve yüze yakın yerel kanala reklam karşılığı yayın desteği sağlayan Cihan TV Network'un abone sayısının 8'e gerilemesi üzerine bu yayın platformunun kapatılmasına karar verildi. Cihan TV Network sorumlusu Fahri Söke personelle geçtiğimiz günlerde toplantı yaparak büyük sıkıntı içinde olduklarını dile getirerek, ilgili birimin faaliyetlerine son vereceklerini bildirdiği belirtiliyor. Söke'nin ortaya attığı ikinci formül ise artık reklam alamayan Cihan TV Network'ü başka bir şirket üzerine devrederek yayınına buradan devam etmesi yönünde. Bunun içinde Cihan TV Network'ün Meydan Gazetesi bünyesine kaydırılması görüşünün dillendirildiği kaydediliyor.

ZAMAN GAZETESİ'NİN YEDEĞİ HANGİ GAZETE OLACAK?

FETÖ'ye bağlı Zaman Gazetesi'nin de olası bir el koyma durumunda, korsan olarak bastıkları Özgür Bugün ve Özgür Millet gazetelerinde yaptıkları gibi yeni bir isimle yayına devam etmek için hazırlığa başladığı belirtiliyor. Yeni gazetenin isminin ne olacağı sır gibi saklanırken, gazetenin Yeniasya Gazetesi'nin matbaasında basılacağı konuşuluyor. Zaman Genel Yayın Yönetmen Yardımcısı Mehmet Kamış'ın facebook hesabından "Özgür Düşünce" isimli bir gazetenin ilk sayfasını yayınlaması, bu yönde hazırlık yapıldığı iddiasını güçlendiriyor. Kamış facebook hesabında, Zaman maatbalarına yapılan hukuki baskına ilişkin haberlere ayrılmış bu gazeteyi cesurca diye nitelendirerek övüyor.

ZAMAN'DA ÇİFT MAAŞ VERİLDİ

Zaman çalışanlarının tamamının çalışma dolaplarındaki özel eşyalarını toplarken, gazete personeline de Kasım ve Aralık ayları maaşlarının çift olarak ödendi. Genel Yayın Yönetmeni Abdülhamit Bilici'nin talimatıyla alınan kararla bütün personele Aralık ayı maaşları yatırıldı. Daha önce Zaman Gazetesi'nin tarihinde eşine rastlanmayan bu uygulama ile olası bir operasyonda işten çıkarılacak personelin en azından bir maaşının kurtarılması ve yeni çıkarılacak gazete için de eleman sıkıntısının yaşanılmamasının hedeflendiği belirtiliyor.

SAMANYOLU'NDA DEPREM

FETÖ medyasına bağlı Samanyolu Yayın Grubu'nda da büyük bir panik havasının hakim olduğu gelen haberler arasında. Digitürk platformundan çıkarılmasıyla birlikte neredeyse hiç reklam alamayan Samanyolu Yayın Grubu'na bağlı Samanyolu TV, Mehtap TV ve Shaber TV'de işten çıkarmalar son hızıyla sürüyor. Personeli önce istifa mektubu yazarak tazminatsız işten çıkarmayı hedefleyen yönetim, personelin bunu kabul etmemesi üzerine işten çıkarma işlemlerine başladı. Bu kanalların reklam ve idari birimlerinde birçok kişiyi işten çıkaran yönetim toplamda 500'e yakın kişinin işine son verecek. Yayın grubunda bu hafta muhabir kadrosu tamamen işten çıkarılacak. Muhabirler için işten çıkarma evraklarını hazırlayan Samanyolu Yayın Grubu yönetimi muhabirleri tek tek çağırarak işten çıkarıldığına dair evrakları imzalatmaya başladı bile. Uzun yıllardır kanalda çalışan elamanların tazminatlarını ise 4-5 kişiyi bir araya getirerek, reklam biriminden aldıkları yüksek meblağlı çeklerle ortak ödeme yoluna gittiği belirtiliyor. Kanalda sigortasız olarak çalıştırılan kişilerin ise tazminatsız olarak işten çıkarıldı.

SAMANYOLU TV ANKARA BİNASI SATILDI

Reklam gelirlerinin iyice düşmesiyle birlikte büyük bir maddi kayba uğrayan Samanyolu TV'de geçtiğimiz haftalarda tüm dizi ve program çekimlerini durdurduğunu açıklamıştı. Şirket olarak iyice küçülen Samanyolu TV'nin Ankara'daki binasını da sattığı kaydediliyor. Büyük çaptaki işten çıkarmaların Samanyolu TV bünyesindeki yüzlerce personel içinde başlatılacağı ifade ediliyor.

SHABER ALMANYA'YA TAŞINIYOR

Samanyolu Yayın Grubu'na bağlı SHaber Televizyonu'nda da tenkisat için son aşamaya gelindi. Yarın itibariyle Shaber kadrosunun tamamının işine son verileceği belirtilirken bu kanalın yayınlarına Almanya'dan devam edileceği kaydediliyor. Önümüzdeki günlerde gerçekleşecek Türksat uydu frekans ihalesinden çıkarılacağını hesap eden FETÖ'ye bağlı Shaber TV ve Mehtap TV yönetimi bunun için Almanya'da stüdyo kurmaya hız verdiler. SHaber TV Yayın Yönetmeni Metin Yıkar'ın sık sık Almanya'ya giderek stüdyo hazırlıklarını yerinde incelediği belirtiliyor. Mehtap TV'ye bağlı personelin tamamının da bugün-yarın işine son verileceği kaydediliyor.

CAN ERZİNCAN TV'NİN SAHİBİ KİM?


Kayyum atanmasının ardından Bugün TV'ye ekranını açan Can Erzincan TV'nin sahibi Recep Aktaş'ın emekli öğretmen iken bir yılda iki televizyon kurarak bir anda medya patronu olduğu ortaya çıktı.


Fethullahçı Terör Örgütü'ne (FETÖ) finans desteği sağladığı iddiasıyla Koza İpek Holdinge yönelik yapılan operasyon sonrası şirketin kanalları Bugün TV ve Kanaltürk'e kayyum atanmıştı. Uydu kanalıyla İstanbul'dan yayın yapan Can Erzincan TV'nin sahibi Recep Aktaş, kendi televizyonunu Bugün TV'ye açarak Paralel Yapı'ya verdiği destekle dikkatleri üzerine çekti. Emekli öğretmen olan Recep Aktaş'ın medya patronluğuna uzanan hızlı yükselişi ise dikkat çekiyor. 55 yaşındaki Recep Aktaş, Erzincan'da yerel bir TV kanalında müzik programı yaparak ek gelir elde ediyordu. Tempo TV'de 'Can Erzincan' adlı müzik programı yapan Aktaş, saz çalıp türkü söylerken bir anda hayatı değişti ve medya patronluğuna yükseldi.

EMEKLİ ÖĞRETMENLİKTEN MEDYA PATRONLUĞUNA

Aktaş, 2013 ve 2014 yılları arasında uydu üzerinden yayın yapan 2 televizyon kurdu. 21 Kasım 2013 günü Can Erzincan TV'yi, 30 Ağustos 2014'te ise yine uydu üzerinden İstanbul'dan yayın yapan ve Erzincan'ın plaka kodunu simgeleyen Kanal 24 Televizyonu'nu kurdu. Emekli öğretmen Aktaş'ın, aylık uydu kirası yüzbinleri bulan iki televizyon kurması herkesi şaşırttı.

Erzincan'a yönelik iki televizyon kanalı olmsına rağmen Erzincan'da bu televizyon kanallarının bürosunun dahi bulunmadığı öğrenildi. Ayrıca Recep Aktaş'ın, 7 Haziran Milletvekilli Genel Seçimleri öncesi MHP'den Erzincan Milletvekili Aday Adayı olduğu ancak MHP Genel Merkezi tarafından aday gösterilmediği öğrenildi. Aktaş'ın FETÖ üyelerine bu desteği neden ve hangi antlaşmalarla verdiği merak ediliyor.

Kaynak: Sabah.com.tr