‘FETÖ’ denilmesi o kafaların zoruna gitmiş!

‘FETÖ’ denilmesi o kafaların zoruna gitmiş!
24 Kasım 2015, 09:42

Ulusal Kanal'daki Gün Ortası programında PKK ile ilişkileri anlatılan örgütten FETÖ koduyla bahsedilmesi RTÜK'ü rahatsız etti.

RTÜK'ün paralel avukatlığına soyunan CHP-MHP-HDP üyelerinin çoğunluk oylarıyla kanala ceza kesildi.

RTÜK'ün garip ceza kararı, 31 Temmuz'da Ulusal Kanal'daki Gün Ortası programına telefonla bağlanan gazeteci Sebahattin Önkibar'ın Paralel Yapı ile PKK arasındaki ilişkiyi anlattığı sözleri nedeniyle verildi. Programda konuşan Önkibar, "Kesin belgeli olarak elimizde Fethullah Gülen Terör Örgütü ile PKK arasında çok somut, çok organik ilişkiler var... Ekrem Dumanlı Zaman Gazetesinin Genel Yayın Müdürü, Diyarbakır Belediyesi'ne niye gitti? Niye o ziyareti yaptı? Cemaat güneydoğuda kime oy verdi? HDP'ye oy vermedi mi? Dolayısıyla, bunu görmek için âlim olmak gerekmiyor. Görmemek için salak ya da hain olmak gerekiyor" dedi. Paralel Yapı'nın şikayeti üzerine incelemeye alınan konuyla ilgili önce uzman raporu hazırlandı. Uzman görüşünde, konunun ceza mahkemelerinin yetkisine girdiği ve RTÜK yasası kapsamında olmadığı kaydedildi. Ancak 7 Ekim'de toplanan kurul, uzman görüşünü dikkate almayarak ceza kararı çıkardı. Kararda, "FETÖ ifadesinin kullanılması kamuoyunu olumsuz etkileyebilir" denildi.


13 BİN 601 LİRA CEZA
4 AK Partili üyenin karşı oyuna rağmen CHP ve MHP'nin 2'şer, HDP'nin 1 kurul temsilcisi Paralel Örgüt'ün avukatlığına soyunarak ceza verilmesi yönünde ortak tavır aldı. Böyece Ulusal Kanal'a 13 bin 601 lira para cezası verildi. RTÜK'ün yetkisini aştığını ifade eden Ulusal Kanal Genel Müdürü Turhan Özlü, kararı İdare Mahkemesi'ne taşıdıklarını belirtti.


SABAH, RTÜK'TEKİ KİRLİ İTTİFAKA DİKKAT ÇEKMİŞTİ
SABAH, aHaber'e sudan bahanelerle ceza yağdıran RTÜK'ün CHP, MHP ve HDP'li üyelerinin yaptığı gizli işbirliğini 'İşte O Kafalar' başlıklı haberiyle kamuoyunun dikkatine sunmuştu.