Hayali olmayanın gerçeği olamaz

Hayali olmayanın gerçeği olamaz
09 Ekim 2016, 10:11

Kendi kullandığı makam aracıyla 20 Aralık’ta hizmete açılacak olan Avrasya Tüneli’nden geçen Cumhurbaşkanı Erdoğan’a Başbakan Binali Yıldırım eşlik etti. Erdoğan: Olmaz denilenler oldu. ‘Yapılamaz’ denilenler yapıldı. ‘Bunlar palavra’ diyenler aldandı

Asya ve Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanı altından geçen bir karayolu tüneliyle bağlayan ve 20 Aralık'ta hizmete açılması planlanan Avrasya Tüneli'nde 'tarihi bir gün' yaşandı. Projenin son durumu hakkında bilgi almak üzere tünelin şantiyesini ziyaret eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, Avrasya Tüneli'nin Asya girişinden Avrupa yakasına kendi kullandığı makam aracıyla yolculuk ederek, İstanbul Boğazı'nın altından ilk otomobil yolculuğunu gerçekleştirdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan'a Başbakan Yıldırım ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan da eşlik etti. Direksiyon başına geçen Erdoğan, tünelde 70 kilometre hızla ilerleyerek ilk olarak Asya Yakası'ndan Avrupa'ya geçti, daha sonra Avrupa'dan Asya Yakası'na geçti. Erdoğan, deneme sürüşünün ardından tünelin Üsküdar'da çıkışında yer alan idari binaya yine kendi kullandığı makam aracıyla gelerek yetkililerden bilgi aldı.

'PALAVRA' DİYENLER ALDANDI
Basın açıklamasının yapıldığı idari bina ve çevresinde geniş güvenlik önlemleri alındığı görüldü. İdari binanın üzerinde keskin nişancılar hazır bekledi. Cumhurbaşkanı Erdoğan tüneli geçtikten sonra yaptığı konuşmada "Avrasya Tüneli'nin son testini bizler yaptık. 20 Aralık'ta inşallah açılışını aziz milletimizle birlikte yapacağız. 'Bırakın canım bunlar palavra' diyenler aldandı. Bunlar hayata geçirildi. Bizler doymadık dedik çok çalışacağız. 29 Ekim 2013'ten bugüne 156 milyon Marmaray'dan, Asya kıtasından Avrupa'ya, Avrupa kıtasından Asya'ya geçmiş oldu. Bunlar hayaldi gerçek oldu. Şunu da biliyorduk ki hayali olmayan bir şeyin gerçeği de olmazdı. Raylı sistemi yaptık. Şimdi Avrasya Tüneli ile araçlar için lastikli sisteme geçiyoruz" dedi. İşte Erdoğan'ın konuşmasından diğer satır başları:

YILDA 160 MİLYON TASARRUF: Türk-Kore işbirliği ile aslında inşa süresi ile işletme süresi bir arada olmak kaydıyla 30 yıl 6 ay. Şu andan itibaren 20 Aralık'tan itibaren 26 yıl bu firmalar burayı işletecek. Tünel köprüdeki yükü azaltacak. Hem zaman kazanacağız hem de yıllık 160 milyon lira yakıt tasarrufu yapacağız. Yap işlet devret sistemi ile daha sonra devletimize burası bırakılacak. Bu anlayış aslında Türkiye Cumhuriyeti tarihinde devlet olarak devletin işletilmesinde bir bütçe yapma anlayışının nasıl olacağını 14 yıl içinde ülkemizde gösterdik. Bu bütün yatırımlarımıza hız kazandırdı" dedi.

"3. HAVALİMANI'NIN YÜZDE 40'I BİTTİ: 3. Havalimanı'nın kaba inşaatı yüzde 40 oranında bitti. 2018'in başında 3. havalimanının birinci etabını açacağız. 90 milyon yolcu kapasiteli olan kısmını açacağız. Tamamı bittiğinde 150 milyon yolcu kapasiteli hatta 200 milyona kadar çıkacak bir adım olacak. Kaba inşaat olarak yüzde 40'a doğru ulaştı. Bununla kalmıyoruz. Kanalistanbul Projesi için de inşallah yakın zaman içinde ihalesi yapılacak. O da Karadeniz'i Marmara'ya bağlayan bir kanal olması hasebiyle çok çok önemli. Bütün bunlarla beraber bir diğer adım olarak, inşallah bu projenin bedeli, tabii önem arz ediyor, 1 milyar 250 milyon dolar.

CEVABI MİLLET VERECEK: Her şeye rağmen yatırımlarımızı sürdürdüğümüz ve 2023 vizyonumuzla birlikte de hedefe emin adımlarla yürüdüğümüz modern Türkiye'nin geleceğinde sizleri el ele, omuz omuza, özellikle 15 Temmuz akşamı bize o alçaklığı, o vahşeti yaşatanlara gereken cevabı gerektiği yerde veren bütün milletime, ekranları başında bizi izleyen milletime inanarak söylüyorum. Burada bir şeyi daha söylüyorum. Yenikapı ruhunu zedelemeye çalışanlara da ben inanıyorum ki, millet olarak, milletçe en güzel cevabı, her yerde veriyorsunuz, vermeye devam edeceksiniz. Buna da inanıyorum. Şimdi de diyorum ki, 20 Aralık'ta inşallah açılışı yaparken sizlerle yeniden bir arada olacağız.

RAKAMLARLA AVRASYA TÜNELİ
2 bin 124 tünelin inşaatında çalışan işçi sayısı. 250 iş makinesi kullanıldı. 14.6 km. tünelin uzunluğu. 100 bin tüneli günde ortalama geçecek araç sayısı. 1 milyar 250 milyon dolarlık yatırım yapıldı. 600 metrede bir arızalanan araçlar için cep yapıldı. 2.80 metre yüksekliğindeki araçlar yararlanabilecek. 70 km. tünelde maksimum hız limiti. 4 dolar+KDV tünelden geçiş ücreti 15 dakika. Tünelle Kazlıçeşme- Göztepe hattı geçiş süresi.

Afet senaryoları göz önünde bulundurularak tasarlanan tünel ana Marmara fayında oluşabilecek 7.5 büyüklüğünde bir depreme göre inşa edilirken, Boğaz'ın altındaki sistem İstanbul'da 500 yılda bir görülebilecek en büyük depremde bile hasarsız hizmeti sürdürecek.