Türkiye'nin e-ticaret hacmi 2015'e kadar ne kadar büyüyecek?
E-ticaret pazarında dünya ortalamasının oldukça üzerinde bir hızla büyüyen Türkiye, Maven Partners'ın yaptığı bir araştırmaya göre geçtiğimiz yıl e-ticaret gelirlerinden 29 milyar TL elde etti. Bu yükselişin arkasındaki etmenlerden biri hızla artan internet penetrasyonu. Bir diğeri ise internet üzerinden satış yapan firmaların her yıl yüzde 20-25 oranında çoğalması. Bugün Türkiye'de yaklaşık 32 bin firma e-ticaret yapıyorken, bu sayının 2015 yılına doğru 70 bin e yükselmesi bekleniyor. E-ticaretin bu kadar yayılmasının en önemli nedenlerinden biri de artan internet güvenliği.
Faaliyete geçen BKM Express uygulaması ve 3D Güvenlik Sistemi ile internet üzerinden alışveriş yapanların bilgi gizliliği ve güvenliği kolaylıkla sağlanıyor. Bunların yanında internet üzerinden alınan ürünlerde lojistik ve ödeme kolaylığı, e-ticaret ile ilgili yapılan reklamlar ve altyapı iyileştirmeleri de pazar hacminin genişlemesine neden oluyor. Maven Partners'ın araştırmasına göre Türkiye'de kadın-erkek ve genç-orta yaşlı şeklinde farklı profillerden oluşan internet kullanıcıları bulunuyor. Bu kullanıcılar halkın yüzde 43'ünü oluştururken sadeceyüzde 19'u internetten alışveriş yapıyor. E-ticareti tercih etmeyenlerin en önemli nedeni ise 'güvenlik'. Ancak gittikçe gelişen internet güvenliği sistemleri sonucu bu sayının gelecek yıllarda artması bekleniyor.Maven Partners danışmanları Türkiye e-ticaret hacminin 2012 yılını 43 milyon TL ile kapatmasını beklerken, 2012 yılında bu hacmin 119 milyon TL'nin üzerine çıkacağını ön görüyor.