Ambargo ve ithalat yasağı yüzünden 'klasik arabalar diyarı' olarak anılan Küba'da, 50 yıl sonra ilk kez otomobil satışları serbest bırakıldı. Ancak bu karar bir Kübalı'nın ayağını yerden kesmek için yeterli değil. Çünkü ayda ortalama 20 dolar kazanan bir Küba vatandaşının yeni bir otomobil sahibi olması için 175 yıl çalışması gerekiyor. Fidel Castro'nun hastalığının ardından yönetime kardeşi Raul Castro geçen yıl Obama'yla görüşüp el sıkıştığında yeni bir dönemin sinyallerini vermişti. Bu, ilk olarak ocakta otomobil satışlarındaki kısıtlamaların kaldırılmasıyla başladı. Ancak altı ayda sadece 50 otomobil satıldı. Satıştan elde edilen gelir ise 1.2 milyon dolar.
Yasaktan önce özel izinle alınan yeni otomobillerin satışından Küba hükümeti yüzde 100 vergi alıyor. Buradan gelen verginin en az yüzde 70'i toplu taşıma hizmetlerini iyileştirmeye ayrılacak. Otomobil fiyatları ise komşulara kıyasla 4 kat daha pahalı. Örneğin ABD'de 13 bin dolara satılan bir otomobilin fiyatı Küba'da 42 bin dolardan başlıyor.