3. Havalimanı'na Rusya'dan büyük

3. Havalimanı'na Rusya'dan büyük kredi
19 Haziran 2015, 10:47

Yapımına engel olmak için adeta seferberlik ilan edilen 3. Havalimanı için Rus , 500 milyon euroluk finansman sağladı. , Türkiye ve yatırıma güvenin göstergesi oldu

Rusya'nın en büyük bankası , dünyanın en büyük projelerinden biri olacak 3'üncü Havalimanı'na 'güven'i sağladığı finansmanla gösterdi. Banka, İstanbul'a yapılacak 3'üncü Havalimanı'na 500 milyon euroluk verilmesiyle ilgili mutabakat zaptını imzaladı. St.Petersburg'da gerçekleşen Uluslararası Ekonomik Forum'da (SPIEF 2015) mutabakat zaptına banka adına Sberbank Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sergey Gorkov, İGA Havalimanı İşletmesi A.Ş. adına da Mehmet Cengiz, Nihat Özdemir ve Cemal Kalyoncu imza koydu. Finansman, Sberbank'ın Türkiye'de tamamına sahip olduğu Denizbank aracılığı ile sağlanacak.

16 YILI KAPSIYOR
Sberbank'ın sağlayacağı 500 milyon euroluk kredi 16 yılı kapsıyor. Bu rakamın 30 milyon euroluk kısmı işletme sermayesi kredisi şeklinde olacak. Sberbank Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gorkov, "Dünyanın en büyük havalimanı inşaatının yapımı ve işletmesinde finans desteği sağlamaktan memnunuz. Proje tamamlandıktan sonra yıllık 150 milyon yolcu kapasitesinin olması planlanıyor. Biz önde gelen Türk şirketleriyle işbirliğimizi geliştirmeye devam edeceğiz" dedi.

4.5 MİLYAR EURO HAZIR
3'üncü Havalimanı'nın ilk etabı için yaklaşık 6 milyar euroluk yatırım planlanıyor. Havalimanının yapımı ve 25 yıllığına işletilmesi ihalesini alan Limak-Cengiz-Kolin-Mapa- Kalyon Ortak Girişim Grubu 1.5 milyar euro özsermaye koyacak. 4.5 milyar euroluk kısmı için sağlanacak proje finansmanı da son aşamaya gelmiş durumda.

DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ OLACAK
KDV dahil 26 milyar 142 milyon euroluk yapım, işletme ve devir bedeliyle ihalesi yapılan 3'üncü Havalimanı'nın ilk etabı 90 milyon yolcu kapasiteli olacak. Arazi teslimi ve harcı mayıs ayında atılan projede, ilk etapta dünyanın en büyük terminali, 3 adet pist, PAT sahaları, kule ve destek binaları tamamlanacak. Bu kısımların dizayn ihaleleri yapıldı. İnşaat paketleri ihalelerinin de önümüzdeki aylarda tamamlanıp imalatlara hız verilmesi planlanıyor. Havalimanının ilk etabının 29 Ekim 2017'de tamamlanması bekleniyor.

4.5 MİLYAR EURO KREDİNİN İMZASI İÇİN GERİ SAYIM
Önümüzdeki, dönemde imzalanması beklenen 4.5 milyar euroluk kredinin yüzde 60'ını Ziraat, Halkbank ve Vakıfbank sağlayacak. Yüzde 40'ını da Garanti, Yapı Kredi, Denizbank ve Finansbank karşılayacak. Kredi 4 yılı ana para ödemesiz olmak üzere, toplam 16 yıl vadeli olacak.

RAKAMLARLA YENİ HAVALİMANI
32 MİLYAR EURO: 10 milyar 247 milyon euro yatırım, 22 milyar euro kira bedeli.
150 MİLYON: Yıllık yolcu kapasitesi. Dünyanın en büyük projesi olacak.
120 BİN: İşletmeye geçildiğinde ulaşılacak istihdam sayısı.
5 MİLYON: Proje tamamlandığında, inşaat için kesilenlerin yerine dikilecek ağaç sayısı.
70 BİN ARAÇ: Açık ve kapalı otopark kapasitesi
80 BİN DÖNÜM: Toplam alan.
500: Uçak park kapasitesi
8: Kontrol kulesi. 3 teknik blok ve hava trafik kontrol kulesi
6: Her türlü uçak tipine uygun müstakil 6 pist
165: Yolcu köprüsü
6.5 MİLYON M2: Apron büyüklüğü

DHMİ: İNŞAAT ÇALIŞMALARIMIZ HIZLI BİR ŞEKİLDE DEVAM EDİYOR
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü, Danıştay'ın, İstanbul'da yapımı devam eden projesi için Bakanlar Kurulu'nun "acele kamulaştırma" kararının yürütmesini durdurduğu yönündeki haberleri yalanladı. Açıklamada, "Bugün itibariyle, TOKİ'ye ulaşan tüm mahkeme kararlarında yürütmenin durdurulması taleplerinin reddine karar verilmiş olduğu bilinmelidir. İnşaat çalışmalarının hızlı bir şekilde devam ettiği İstanbul Yeni Havalimanının inşa sürecini sıkıntıya sokacak ya da geciktirecek hiçbir hukuki durum ve karar söz konusu değildir" denildi. TOKİ tarafından kamulaştırma davası açılmayan Eyüp İlçesi Ağaçlı köyündeki taşınmazlarla ilgili yürütmenin durdurulması taleplerinde Danıştay 6. dairesince farklı gerekçeyle yürütmenin durdurulması isteminin reddine karar verildiği ve kararın gerekçesinde acele kamulaştırma kararının uygulanmaması nedeniyle yürütmenin durdurulması kararının usulden verilmesinin uygun bulunmadığı belirtildi. Açıklamada, bu karara esas yönünden itiraz edildiği, bu nedenle 22 Ekim 2014 tarihli kararlarda da yürütmenin durdurulmasının söz konusu olmayıp, Danıştay 6. Dairesi'nin usulden karar vermeyip esasa girmek suretiyle karar vermesi gerektiği gerekçesiyle verilen bir kurul kararının söz konusu olduğu kaydedildi.