İstanbul'da iyilik peşinde koşulacak

İstanbul'da iyilik peşinde koşulacak
30 Ekim 2015, 11:13

Son yıllarda İstanbul'un tanıtımında spor öne çıkıyor. 30 bin kişinin koşacağı Vodafone 37. İstanbul Maratonu sosyal sorumluluk açısından önemli bir rol üstlenecek

37. İstanbul Maratonu, Vodafone'un desteğiyle 15 Kasım'da koşulacak. Katılmak isteyen sporcularun STK'lara bağışta bulunarak kayıt yaptırdıkları maratonun bu yılki sloganı "Kadına şiddete dur de" olacak. Yapılacak etkinlik ve konserlerle maraton gününü İstanbullular için bir şehir festivaline dönüştürmeyi planlayan Vodafone, maratonu uluslararası arenada da tanıtmak için çalışmalarını sürdürüyor. Vodafone Türkiye'nin İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk ile hem maratonu hem de Beşiktaş'ın yeni evi Vodafone Arena'nın son durumunu konuştuk.

İstanbul Maratonu'nda bu yıl bizi neler bekliyor?
Vodafone İstanbul Maratonu her yıl büyüyen bir katılımcı kitlesi ile daha da keyifli bir maraton haline geliyor. Biz de 2012'den beri destek veriyoruz. Bu sene çipli koşacak 30 bin katılımcı bekliyoruz. Halk koşusuna da 125 binden fazla kişi katılacak. Bu yıl maratonu bir şehir festivali olarak kurguladık. Koşu parkuru üzerinde konserler, etkinlikler düzenlenecek. Farklı markalarla işbirliği yapıyoruz.

Kaç yıl daha sponsorluğa devam etmeyi planlıyorsunuz?
- Maratonun hem İstanbul'un hem de Türkiye'nin tanıtımına olan katkısına çok inanıyoruz. Ülkeye bu kadar katkı yaratan bir işe olabildiğince destek olmak istiyoruz.

Maratonda sporcular iyilik için koşacak. Bu nasıl bir uygulama?
Birleşmiş Milletler 25 Kasım-15 Aralık arasını "Kadına şiddete dur de" aktivitelerine ayırdı. Dolayısıyla biz de maratonu bu fikrin üzerine kurguladık. Bunun dışında da birkaç senedir zaten iyilik konusu maratonun özünü oluşturuyor. Cep bağış uygulamamız var. Geçtiğimiz üç yıl içinde bu uygulama vasıtasıyla 84 STK için 9.9 milyon lira bağış topladık. Sadece geçen sene 4.4 milyon liraya ulaştık. Bunun giderek artmasını da bekliyoruz.

Maratonda nasıl bir teknolojiden yararlanılacak?
V-Maraton diye bir uygulamamız var. Yarış saati, parkurun özellikleri gibi koşu öncesi ve sonrası birçok bilgiyi alma şansınız var. Ayrıca beslenme gibi koşu ve sağlıkla alakalı bilgiye ulaşma şansınız var. Spor, dijitalleşerek daha geniş kitlelere yayılma imkânı olan bir dal. Onun için spora katkımızı artan biçimde devam ettirmek istiyoruz.

DİJİTAL ARENA YOLDA
Beşiktaş'ın yeni evi Vodafone Arena tamamlandığında nasıl bir statla karşılaşacağız?
Türkiye'nin dijital geleceğinin küçük bir kopyasını yaratmak istiyoruz. Karşılaşmaların dışında da spor müsabakalarının, konserlerin, kültürel faaliyetlerin yapılabileceği gerçek bir dijital arenayı İstanbul ve Türkiye'ye hediye etme çabasındayız.