Yemek kartında komisyon çıkmazı

Yemek kartında komisyon çıkmazı
24 Nisan 2016, 16:17

Yemek kartı pazarında yüksek komisyon tartışması çıktı. Lokantacılar kart firmalarından şikâyetçi. Bazı kart şirketleri ise topu bu ürünü çalışanına kullandıran işverene atıyor

Türkiye'deki büyüklüğü 4.5 milyar TL'ye ulaşan yemek kartıpazarında son dönemde gündeme gelen komisyon tartışmaları,çıkmaza girdi. Lokantacılar yemek kartı firmalarının kendilerindenyüksek oranda komisyon aldığından şikâyet ederken, kart firmaları da çalışanına bu ürünü veren şirketleri sorumlu tuttu. İşverenlerinpazardaki rekabet nedeniyle kendilerinden yüksek indirim talep ettiğini belirten bazı kart firmaları, bu oranı lokantalara yansıtmak zorunda olduklarını savundu.

ŞİRKETLER MEMNUN
Türkiye'ye bu alanda ilk giren Fransız oyuncu Ticket'ın TürkiyeGenel Müdürü Eric de Ladoucette, pazarda sayıları artan kart şirketlerine karşı işveren firmaların daha fazla indirim istemeye başladığını söyledi. İşverenin indirim talebini karşılayan kart firmasının da restoranlardan aldığı komisyonu artırdığına işaret eden Ladoucette, "Aslına bakarsanız yüksek komisyon oranından işveren memnun ama restoran sahibi değil. Restoranların da yüksek komisyon isteyen kart şirketleriyle çalışmaması gerekiyor. Ancak restoranlar hem buna imza atıyor hem de şikâyet ediyorlar. Bizim komisyonumuz yüzde 7 ile pazardaki en düşük oran. Bu oran rakiplerde yüzde 13'lere kadar çıkıyor" dedi. Türkiye'de yemek kartı kullanımı her geçen yıl artıyor. Kart kullanan çalışan sayısının 1.5 milyon olduğunu belirten Ladoucette, "Pazardaki rekabet de artıyor. Restoranlar çalışacakları kart firmalarının seçimi konusunda titiz davranmalı" diye konuştu.