3. Havalimanı'nda önemli adım

3. Havalimanı'nda önemli adım
13 Temmuz 2016, 11:08

3. Havalimanı projesinde yakıt için trafiği azaltacak ve dev gemilere ev sahipliği yapacak yeni bir alan oluşturuluyor.

150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyüğü olması hedeflenen 3. havalimanında inşaat çalışmaları hızla sürerken, yeni gelişmeler de peş peşe geliyor. 29 Ekim 2017 tarihinde hizmete girecek 3. Havalimanı'nda terminal binası için düğmeye basıldı. ÇED sürecinin başladığı İGA terminal binası yaklaşık 140 bin metrekarelik alan üzerinde yükselecek.

YAKITLAR DENİZ YOLUYLA GELECEK

Habertürk.com'un haberine göre, İGA terminal binası sayesinde uçakların gerekli yakıtları deniz yoluyla getirilecek. 133.580.000 TL'lik bedelle gerçekleştirilecek İGA terminal binası ile havalimanının işletme aşamalarında İstanbul'un mevcut trafik yüküne minimum düzeyde ilave yük getirilmesi planlanıyor. Söz konusu proje 'terminal 1' ve 'terminal 2' olarak adlandırıldı. Terminal 1 kısmına sadece akaryakıt gemileri yanaşırken, terminal 2 isimli kısma akaryakıt, kuru yük ve genel kargo gemileri yanaşacak.

İGA İkmal Terminali Projesi ile;

- 550 metre boyunda doğu dalgakıranı,
- 175 metre boyutunda mahmuz yapısı,
- 4 adet bağlama dolfeni, 2 adet yaslanma ve bağlanma dolfeni ve yükleme platformu ve kedi yollarından oluşan toplam 320 m uzunluğundaki "Terminal 1" yanaşma yeri,
- 260 metre uzunluğundaki "Terminal 2" yanaşma yeri,
- Limana 100 bin DWT ve 50 bin DWT'luk gemilerin yanaşabilmesi için yeterli derinliğin sağlanması için yaklaşık 300.000 m²'lik alan -17,5 metreye, yaklaşık 220 bin metrekarelik alan -15 metreye olacak şekilde toplam 520 bin metrekarelik bir alanda tarama işlemi,
- Yaklaşık bin 500 metre boyunca sönümleyici tahkimat yapısı yapılması planlanmış durumda. Denizde yer alan bu projenin kıyı alanı ise (kara bölgesi) "Kıyı Rehabilite Alanı" kapsamında kalıyor.

EĞER KARAYOLUYLA OLSAYDI

Havalimanı projesinin hayata geçmesi ile uçaklara akaryakıt ikmal hizmeti verilebilmesi için ilk fazda günde 14.000 metreküplük yakıtın temin edilmesi gerekeceği öngörülmüş durumda. Söz konusu yakıtın karayolu ile getirilmesi durumunda günlük ortalama 500 adet aracın giriş çıkış yapması söz konusu olacaktı.

TRAFİĞE ENGEL OLMAYACAK

Bu durum hem taşınan malzemenin niteliği hem de trafiğe getireceği ilave yükten dolayı riskli olarak görülmüş ve akaryakıtın deniz yolu ile getirilmesi gündeme gelmişti. Akaryakıt hem yurtiçinden hem de yurt dışından gemilerle temin edilecek.

DEV GEMİLERE EV SAHİPLİĞİ YAPACAK

Rüzgar ve dalga koşulları, zemin özellikleri, koruma alanlarına olan mesafeler gibi sebeplerden ötürü proje için en uygun yer olarak Arnavutköy sınırlarında kalan Akpınar ve Yeniköy arasında kalan sahil şeridindeki kıyı rehabilite alanı seçildi.

KORUNAKLI KOY İÇİNDE OLACAK

Korunaklı bir koy konumunda olan kıyı şeridine yapılacak olan iskelelerden ilki 320 metre uzunluğunda olacak ve sadece akaryakıt gemilerini ağırlayacak. 100 bin DWT ağırlığındaki dev akaryakıt gemilerine ev sahipliği yapacak terminal için derinlik 9.5 metreden 17.5 metreye indirilecek.

KURU YÜK VE KARGO GEMİLERİ DE YANAŞACAK

50 bin DWT ağırlığında, daha küçük gemilerin yanaşacağı ikinci terminale yakıt gemilerinin yanı sıra kuru yük ve kargo gemileri de yanaşabilecek. Bu terminal için 10 metre olan derinlik 15 metreye kadar indirilecek.

550 METRE UZUNLUĞUNDA DALGAKIRAN

Projede limana yanaşacak gemilerin kötü hava koşullarından etkilenmemesi için 550 metre uzunluğunda dalgakıran ve 175 metre uzunluğunda mahmuz ve yapılacak.