Bestelerimi köyümdeki evimde yapıyorum

Bestelerimi köyümdeki evimde yapıyorum
10 Haziran 2016, 09:38

Karadeniz müziğinin sevilen sesi Selçuk Balcı, 'Felamur' isimli yeni albümüyle hayranlarıyla buluştu. Balcı, albümünü ve yeni projelerini anlattı...

Felamur, ıhlamurun Rize/ Hemşin yöresindeki yerel adı. Albüm isimlerini seçerken genelde yöreye özgü kelimeleri tercih ediyorum. Her yöresel isim, çocukluk anılarımdan bir parça. Bu kelimelerle hem çocukluğumu yad ediyorum, hem de yeni nesile yöresel kelimeleri hatırlatmaya çalışıyorum. Tabii eski yöresel isimlerle karşılaşan büyüklerimizin de yüzünde hoş bir tebessüm oluyor.
'Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz'da yayınlanan 'Lodos'un sözleri ve bestesi Ayla Çelik'e ait. Çok beğendim ve albümde yer vermek istedim. Hem sözleri, hem ezgisiyle Karadeniz insanının cefasını, hüznünü yansıtıyor. Yepyeni ve özgün bir eser olmasına rağmen Karadeniz müziğinin geleneksel motiflerini de içinde barındırıyor.
Albümde 12 eser var. Albümde kendi bestelerim, müzisyen arkadaşlarımın eserleri ve anonim eserler yer alıyor. Özdemir Erdoğan'ın 'Gurbet' adlı eserine de yer verdik.
Karadeniz müziği denince, insanların aklına hareketli türküler ve horon geliyor. Oysa Karadeniz'in yıllarca göz ardı edilmiş hüzünlü bir yanı da var. Karadeniz insanı da acılar, ayrılıklar, yoksulluklar, gurbet acısı yaşadı. Savaşlara gidip dönmeyen evlatları oldu. Anaların bu evlatlara yakılmış yüzlerce ağıtı vardır. Karadeniz'de horondan başka nice zenginlikler var. İnsanlar beni hüzünlü eserlerle tanıdılar. Adım, melankolik ezgilerle özdeşleşmiş durumda.
Kazım Koyuncu ile beraber Karadeniz müziğinde yeni bir çağ açıldı. Müziğimiz dar kıyı şeridinden çıkarak bütün ülkece dinlenmeye başladı. Bunun sebebi, Karadeniz müziğine getirilen yeniliklerdir. Bunda Kazım Abi ve ondan sonra gelen yeni nesil sanatçıların payı büyük.
Bestelerimin birçoğunu şehrin karmaşasından uzak olduğum zamanlarda köyümdeki evimde yaparım. Karadeniz'in yeşilliği, yaylaları, ormanları, temiz havası, kuş sesleri, dere çağıltısı ruhumu dinlendiriyor. Bütün günlük koşuşturmacalardan, kaygılardan uzak olunca müziğe daha iyi yoğunlaşabiliyorum. En büyük ilham kaynağım toprağım ve toprağımın cefakar insanları.
Kolay üretilen eserlerin kolay tüketildiği bir çağda yaşıyoruz. Bir şarkı milyonlarca kişi tarafından dinleniyor ama birkaç ay sonra unutulup gidiyor. Oysa ben yıllar sonra ilk günkü kadar beğenilen, unutulmayan klasik olmuş eserler üretmeyi hedefliyorum.