Birgün'ün yalanı çabuk ortaya çıktı

Birgün'ün yalanı çabuk ortaya çıktı
12 Haziran 2015, 15:57

Dicle Elektrik Dağıtım Anonim Şirketince (Dicle ), "terör örgütü 'e elektrik verildiği" yönündeki ndeki haber yalanlandı.

Dicle 'tan yapılan yazılı açıklamada, son dönemde artan bu tür yayınların şirketi karalama niyetiyle yapıldığı ve gerçeği yansıtmadığı belirtildi.

Bu tür haberlerin komşu bir ülkede devam eden çatışmaları, Türkiye'ye taşıma ve kaos yaratma amacıyla hazırlandığı vurgulanan açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Habercilik ahlakından uzak, kasıtlı olarak yanlış yönlendirme yapılan, Dicle EDAŞ'ı hedef göstermek için hazırlanan haberin kime ve neye hizmet ettiğini, elektrik dağıtımı yaptığımız bölge halkı, çok açık şekilde görmektedir. Şirketimiz, sınırın Suriye tarafına hiçbir şekilde enerji vermemektedir. Sınırda bulunan TMO'nun yanı sıra güvenlik amacıyla burada bulunan askeri birlikler ve sınır aydınlatması için verilen elektrikte zaten kayıt altındadır. Bu gerçekler bilindiği halde söz konusu iddialar, kasıtlı olarak ve hedef gösterme maksadıyla ortaya atılmıştır. Tüm bunların ışığında, Dicle EDAŞ'ı karalamaya, hedef tahtasına koymaya dönük bu haberi hazırlayan ve yayınlanmasını sağlayan çevreleri kınıyor, hukuken her türlü girişimde bulunacağımızı bildiriyor, doğru, dürüst ve ilkeli habercilik yapılması çağrımızı yineliyoruz."