5 adımda kalbinize iyi bakın

5 adımda kalbinize iyi bakın
29 Eylül 2015, 15:53

Kalbinizi korumak için neler yapmanız gerektiğini 5 adımda Dr. Halit Yerebakan'dan öğrenin.

Kalbinizi seviyorsunuz peki onun yaşamınız için önemini yeterince biliyor musunuz? Kalbinizin sağlıklı olması için çabalıyor musunuz? Cevabınız hayır ise işte size Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Kalp ve Damar Cerrahı Yrd. Doç. Dr. Halit Yerebakan'dan 5 adımda kalbinize iyi bakmanın püf noktaları:

1- Hayatı yavaşlatın
Uzun ömürlü olmak için kalbinizi fazla yormamanız, yoğun stres ve koşuşturmadan uzak kalmanız şart. Yaşam temponuzu olduğundan birkaç ölçü kadar yavaşlatmanız gerekiyor. Hızlı konuşmayın, merdivenlerden hızlı inmeyin, hızlı yürümeyin. Nabız artışını hızlandıracak etkilerden uzak durun. Ve en önemlisi de doğru nefes alın! Doğru alınan nefes kalbinizi yormaz, dinlendirir. Bu noktada kendinize vereceğiniz en önemli hediye yogaya başlamak olabilir…

2- Spor yapın
Kuşkusuz ki yürüyüş en kolay yapılan ve kaliteli yaşam için en etkili olan spor biçimidir. İnsan yapısına en uygun spor yöntemi olarak kabul edilen yürüyüşü hayatınıza dâhil edin! Mesela işe yürüyen merdivenlere, asansöre, kısa mesafelerde otomobillerinize veda ederek başlayabilirsiniz. Bir de şunu unutmayın: kapalı alanlarda değil, toprakta, doğal ve açık alanlarda spor yapmak çok daha faydalıdır..

3- Güzel bir uykuyu alışkanlık haline getirin
Uyku ve kalp hastalıkları arasındaki ilişkiyi inceleyen araştırmalara göre günde 7-8 saat uyumak, kalp ve damar hastalıklarından korunmanıza yardımcı oluyor. Bu nedenle günlük zaman planlamanızda uyku için ayırmanız gereken kısımdan asla taviz vermeyin.

4- Sağlıklı beslenin ve formda kalın
Kalbinize ve kendinize yapabileceğiniz en büyük iyilik ideal kiloda olmak ve sağlıklı besinler tüketmektir. Kalp sağlınızı korumak için zayıflamak, basmakalıp bir tavsiye olmanın çok ötesinde adeta bir şarttır. Şunu asla unutmayın, kalp kaslarınızın yapısı ve büyüklüğü -ilk etapta- değişemez. Fazla kilolar, bedeninizin genişlemesine sebep olur ki bu durumda kalbiniz, alışık olduğundan çok daha geniş bir yüzeye kan pompalamak zorunda kalacaktır. Ne kadar zorlanıp yıpranacağını düşünebiliyor musunuz?

5- Kahkaha atın! Haftada bir komedi filmi izleyin
Gülmek; aslında yapılabilecek en basit egzersizdir. Ayrıca yapılan araştırmalar, 10-15 dakika boyunca gülerek 50 kalori yakılabileceğini gösterdi! Gülmenin faydalarını araştıran benzer araştırmalar, gülme esnasında stres hormonu seviyesinin düştüğünü, iyi kolesterol (HDL) seviyesinin arttığını ve damar iltihabında azalma olduğunu da gösterdi. İşte tam da bu yüzden haftada bir de olsa komedi filmi izlemelisiniz.