Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış

Diyet yaparken motivasyonu azaltan 5 yanlış
30 Mayıs 2016, 10:44

Diyet yaparken sık sık tartılmak, kilo kaybı durdu diye pes etmek, çabuk kilo vermeye çalışmak, kendine güvenmemek ve diyet yaptığınızı herkesle paylaşmak; motivasyonunuzu azaltıp başarısız olmanıza neden olabilir

Yaz mevsiminin yaklaşması, genellikle hızlı kilo verme isteğini de beraberinde getiriyor. Ancak sağlıklı kilo vermek için, ulaşılabilir hedefler koymak ve motivasyonu kaybetmemek büyük önem taşıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Emine Yüzbaşıoğlu, diyet yaparken dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi ve motivasyonu azaltan beş yanlışı açıkladı.


1-Sık sık tartılmak:
Motivasyonu bozan etkenlerin başında sık tartılmak gelir. Pek çok kişi diyet yaparken her gün kilo vereceğini veya yapılan küçük bir kaçamakla hemen kilo alacağını düşünür. Ancak kilonun günlük olarak değişmeyeceği ve yapılan küçük kaçamakların hemen kilo artışına neden olmayacağı unutulmamalıdır. Diyet boyunca motivasyonu sağlamak için haftada bir kez tartılmak uygundur.


2-Başarısızlıkta hemen pes etmek:
Diyete başlandıktan sonra ilk haftalarda kilo kaybı iyi giderken, ilerleyen haftalarda vücut direnç gösterebilir ve kilo kaybı durabilir. Bu dönemde kişi diyetini bırakmadan daha önce verdiği kiloları hatırlayıp kendisini motive etmeli.


3- Büyük hedefler koymak:
Birçok insan diyete başladığında hızlı sonuç almak ister. Ayda 10 kilo vermek amacıyla yola çıkmak ve bu hedefe ulaşamamak diyeti bırakmaya sebep olabilir. Hedefe ulaşamamak, motivasyonu bozan sebeplerin başında gelmektedir. Bunun yerine küçük hedefler koymak ve bunlara ulaşmak diyetin devamlılığını sağlayacaktır. Hızlı kilo vermek istendiğinde beslenme alışkanlığı değişmediği için verilen kiloların hızla geri alınacağı unutulmamalıdır. Diyet yaparken hedef hızlı kilo vermek değil; sağlıklı kilo vermek olmalıdır.


4-Kendine güvenmemek:
Birkaç kez diyet yapıp sonuç alamamış olmak, sonuca ulaşamayacağımız anlamına gelmez. Her konuda olduğu gibi diyet yapmaya başlandığında da kişi öncelikle kendine güvenmelidir.


5-Sürekli diyet hakkında konuşmak:
Diyetteyken farkında olmadan yapılan ve kişiyi olumsuz etkileyen yanlışlardan bir diğeri de sürekli diyet hakkında konuşmaktır. Bu konuşmalar kişiye sürekli diyette olduğunu hatırlatırken, çevresindekilerin de üzerinde bir baskı kurmasına neden olur. 'Sen nasıl diyettesin, ne kadar çok yiyorsun?', 'Bu hafta kilo verdin mi?' gibi soru ve yorumlar kişinin motivasyonunu düşürür. Bu nedenle diyet yaptığınızı herkesle paylaşılmamaya çalışın.


İDEALİ HAFTADA 1 KİLO VERMEK

Az kalorili veya protein ağırlıklı rejim gibi tek yönlü beslenme ve ağır fiziksel aktiviteyi kapsayan sağlıksız diyetler, kişinin hızlı kilo vermesini sağlarken sağlığını bozabilir. Bu olumsuz tablo bahar yorgunluğuyla birleşince yaşam kalitesi daha da azalır.

Sağlıklı kilo vermek isteyenlerin haftada ortalama 1 kilo kaybetmesi beklenmektedir.

Verilen kilonun korunması da kilo vermek kadar önemlidir. Bu amaçla kilo verirken tek yönlü beslenmeden kaçınılmalı, öğünler artırılırken, porsiyonlar küçültülmelidir. Kişinin kendine koyduğu haftalık veya aylık hedefler ulaşılabilir olmalıdır.