Küreselleşen dünyada bazen doğru sosyal ağı bulmak zor olabiliyor. Bunun için neye ulaşmayı amaçladığınızı, hedef kitlenizin ne olduğunu, hangi yaş aralığına hitap ettiğinizi ve ne tür becerilere ihtacınız olduğunu bilmelisiniz. Eğer bu sorulara cevap bularak yola çıkarsanız kendinize bir sosyal platformda yer edindiğinizde daha kalıcı olursunuz ve beklediğiniz sonucu (hatta belki daha fazlasını) alırsınız. Her gün yeni bir ağ çıktığı için sosyal medyanın hızına yetişmemiz mümkün değil ama bize uygun ağı yönetmek elimizde.
Markaların tercihi Facebook
Socialbakers'ın hazırlamış olduğu bir grafikte 10 adet sektör yer alıyor. Bu sektörler; Alkol, Moda, Medya, Telekom, Hızlı Tüketim Malları, E-ticaret, Elektronik, Bakım-Güzellik, Otomotiv ve Havayolları. Medya dışında kalan her bir sektörde sosyal medya platformu olarak Facebook tercih ediliyor. Facebook'un bu kadar popüler olmasının en büyük nedeni ise, hemen hemen tüm internet kullanıcılarının (955 milyon) burada yer alıyor olması.
Medya sektörünün tercihi Twitter
Twitter kullanıcılarının istediği şey habere ilk ulaşmak. Bu durumda da medya sektöründe yer alan firmaların büyük çoğunluğu sosyal medya stratejilerine ilk planda Twitter'ı dahil ediyor.
Medya şirketlerinin Twitter'ı tercih etmelerinin bir diğer nedeni de 140 karakterde anlatım yapabilmek ve link paylaşımının diğer tweetlerden daha dikkat çekici olması.
Çeviri ve infografik düzenleme : Aktuel.com.tr